King of Pop


Vincent Paterson podcast

04.05.2008 19:25

Tanečník Vincent Paterson si zavzpomínal na staré léta období Thrilleru. "Přijel jsem tenkrát na začátku 80. let do Hollywoodu a chtěl se stát tanečníkem. Znal jsem Mika Peterse, Michaelova choreografa, který mě pozval na casting na tanečníky pro Michaelovo video Beat it. Slyšel jsem, že ten klip bude o gangsterech, tak jsem si nageloval hlavu, nechal narůst strniště a dal si náušnici. Když jsem vešel do sálu, kde byl už Mike Peters i Michael Jackson, bylo tam spoustu tanečníků v dresech a v tanečním oblečení a já si pomyslel, že tam fakt nezapadám. Když jsem odtancoval, Michael řekl, že mě chce, nebylo pro něj těžké si mě představit jako gangsetra, protože jsem jako gangster už přišel. Nakonec jsem byl jeden ze dvou vedoucích v gangu v klipu Beat it - což naprosto změnilo moji taneční kariéru. Najednou mě znali všichni. Když jsem šel po ulici, lidé po mě chtěli podpis! To se tenkrát tanečníkům opravdu nestávalo. A když jsme natáčeli Thriller, byla nám strašná zima. Natáčelo se na jednom místě asi ve 3 ráno. Ale co se týče natáčení, Thriller byl lehčí než Beat it. Neměli jsme tolik scén. Ale jen hodiny trvalo nás nalíčit do těch zombie masek. Každý měl svůj "thriller" zub, který jsem si tenkrát ukradl a mám ho do dneška.

Michael byl velmi ostýchavý člověk, ale na druhou stranu hodně zábavný a bavilo ho si z lidí dělat legraci. I on byl trochu zaskočený tím, jak se věci rychle vyvíjí. Jednoho dne byl členem skupiny a druhý byl Michael Jackson, superhvězda. Jednou mi řekl: "Nikdy se nepokoušej vpasovat tanec na hudbu. Právě naopak, nech hudbu, aby k tobě promluvila, aby ti řekla, jak to má být. Pokud budeš dobře poslouchat, uslyšíš, co máš tancovat." Michael Jackson je nesmírně talentovaný tanečník, umí perfektně interpretovat emoce do tance. S tím se prostě narodíte, je to dar. Když jsme dělali Smooth criminal, Michael nacvičoval před zrcadlem každou sekvenci třeba i 4 hodiny, dokud to nebylo naprosto perfektní. Pracoval jsem s mnoha lidmi za celou svou kariéru, ale nepotkal jsem nikoho s takovou schopností tance. On je hudba. Jeho tělo je hudba. Není nic nad tím.

—————

Zpět